Aj predposledný deň festivalu je nabitý výnimočnými titulmi, ktoré sme pre vás opäť prehľadne zhrnuli.
Kirsten Johnson je vyťaženou kameramankou a spolupracovníčkou zvučných mien, akými sú Michael Moore alebo Laura Poitras. Vo svojom najnovšom režijnom počine Kameramanka (Cameraperson, 2016) využíva Johnson nepoužité odrezky materiálu, ktorý v minulosti nakrútila pre najrôznejšie filmové projekty. Ide o hlbokú sebareflexiu o pohľade spoza kamery, otvárajúcu tému filmárskej etiky. Film doposiaľ získal hlavné ceny na festivaloch v Sundance, San Franciscu a v Sheffielde.
(17.45, kino Lumiére (K1))
V sekcii má svoj najnovší film Parlika (2016) aj talentovaná režisérka afganského pôvodu Sahraa Karimi. Snímka skúma postavenie afganských žien počas transformácie Afganistanu z totalitnej talibanskej teokracie na demokratický štát. Zaznamenáva príbeh Suraye Parliky, zrelej afgánskej ženy, ktorá sa po porážke Talibanu odhodlala vstúpiť do veľkej i občianskej politiky, teda „na územie mužov“. Sahraa Karimi sa na MFF Bratislava predstavila už v roku 2001 ako hlavná aktérka víťazného filmu Dcéry slnka (Dakhtaran-e khorshid, Daughters of the Sun, 2000).
(15.45, kino Lumiére (K2))
Veľavýznamný komentár k utečeneckej kríze a vlne xenofóbie, ktorá ju nasledovala, poskytuje jedna z najodvážnejších autorských dvojíc súčasného filmu – Anka a Wilhelm Sasnalovci. Film Slnko, to slnko ma oslepilo (Słońce, to słońce mnie oślepiło, 2016) je adaptáciou jedného z najznámejších diel existencionalizmu, Cudzinec od Alberta Camusa. Oslepený slnkom strieľa Meursault do muža, do nevládnej mŕtvoly, do prázdnoty. Vo filme je moment vraždy na chvíľu oddialený víziou života, v ktorom sa prijíma zodpovednosť za iného človeka. Protagonista filmu stojí nad Cudzincom a tvárou v tvár voľbe.
(20.15, kino Lumiére (K2))